Alle soorten gevelreclame op een rijtje

Alle soorten gevelreclame op een rijtje

Gevelreclame is voor ieder bedrijf met een bedrijfspand onmisbaar. Met gevelreclame breng je niet alleen je bedrijf onder de aandacht bij passanten, maar zorg je er ook voor dat zakelijke relaties je bedrijfspand makkelijker kunnen vinden.

 

Maar welke soorten gevelreclame zijn er zoal? En hoe kun je ervoor zorgen dat de reclame niet alleen voor herkenbaarheid zorgt, maar ook nieuwe klanten kan opleveren? In dit artikel geven we je de antwoorden.

Soorten gevelreclame

Er zijn tal van variaties aan te brengen in gevelreclame, maar ze zijn allemaal onder te verdelen in de volgende soorten:

·         Freesletters

·         Spandoeken

·         Lichtbakken

·         Doosletters

·         Reclameborden

Freesletters

Wil je een strakke uitstraling op de gevel van je bedrijfspand? Dan zijn freesletters een goede keuze. Freesletters zijn leverbaar in aluminium, kunststof, PVC , trespa en rvs.

De letters zijn relatief goedkoop in aanschaf, omdat ze onverlicht zijn en er geen achtergrond wordt gebruikt om de letters op te monteren. Freesletters kun je direct tegen de muur monteren en worden daardoor ook vaak binnen toegepast.

Een belangrijk aandachtspunt voor freesletters, is dat je niet voor rvs moet kiezen indien je vlakbij de kust woont. Het zout in de lucht kan het materiaal namelijk aantasten waardoor er corrosie kan ontstaan.

Spandoeken

Spandoeken zijn ideaal als je geregeld een andere boodschap op je gevel wilt plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan aanbiedingen of het onder de aandacht brengen van een specifieke dienst of product.

Spandoeken worden in een frame op de gevel gemonteerd, waardoor ze relatief eenvoudig  te vervangen zijn.

Over de verlichting hoef je geen zorgen maken. Je kunt namelijk met spots die op de muur gemonteerd worden het spandoek indirect verlichten.

Lichtbakken

Lichtbakken bestaan uit één geheel, maar toch kun je qua vormgeving enorm veel kanten op. Rond, rechthoekig of zelfs een kubusvorm? Het is allemaal mogelijk.

Lichtbakken worden vaak toegepast in de retail, bijvoorbeeld als uithangbord. Wil je gevelreclame in een groot formaat? Dan adviseren signing specialisten vaak om doosletters te gebruiken.

Doosletters

Doosletters zijn een van de meest mooie vormen van gevelreclame. Dat komt omdat je er qua vormgeving werkelijk alle kanten mee op kunt. Van mooie 3D effecten tot eenvoudige platte letters, alles is mogelijk.

Bovendien kun je doosletters op verschillende manieren verlichten, waardoor je de juiste sfeer op de gevel kunt creëren. De verlichting kan bijvoorbeeld achter de letters worden geplaatst of juist aan de voorkant, zodat de letters er echt uitspringen.

Over het onderhoud hoef je geen zorgen te maken. Een jaarlijkse poetsbeurt aan de buitenkant is voldoende.

Reclameborden

Reclameborden zijn letterlijk borden met daarop een tekst, ideaal voor bedrijven die naast een bedrijfsnaam een opsomming willen plaatsen van de diensten of producten die ze leveren.

Denk bijvoorbeeld aan de financieel adviseur die verzekeringen, hypotheken en taxaties verzorgd. Reclameborden bieden voldoende ruimte om hierover te communiceren.

Zo vergroot je de effectiviteit van gevelreclame

Hoewel gevelreclame voor herkenbaarheid zorgt is het een investering. Dus die wil je terugverdienen. Daarom is het van belang om de gevelreclame zo effectief mogelijk te maken, zodat  het je niet alleen herkenbaarheid oplevert, maar ook nieuwe klanten.

Bedenk dus niet alleen hoe de gevelreclame er visueel uit moet zien, maar denk ook na over de boodschap die je wilt communiceren. Enkel een logo of een bedrijfsnaam zorgt immers niet van nieuwe klanten. Een aantrekkelijke slogan of een zin die je klanten weten te triggeren doen dat wel.

Om je op weg te helpen geven we je een voorbeeld, je kunt er echter ook voor kiezen om een signing bureau in te schakelen.

Een voorbeeld

Stel, je hebt een schoonmaakbedrijf. Dan zou je naast je bedrijfsnaam en logo ook een korte zin kunnen plaatsen zoals:

‘Uw kantoor milieuvriendelijk schoongemaakt voor een vast bedrag per maand’.

Deze zin bevat 2 belangrijke verkoopargumenten: milieuvriendelijk (door de schoonmaakmiddelen die je gebruikt) en een vast bedrag per maand (zekerheid, geen onverwachte kosten).

Aan de slag

Verplaats je in jouw potentiële klant. Breng zijn behoefte in kaart en pak een belangrijk element of enkele elementen waarmee je hem kunt triggeren. Verwerk die zaken vervolgens in je boodschap. Succes! Hulp nodig? Vraag dan een specialist in gevelreclame om advies.